• 28 تیر 1403

آغاز برنامه غربالگری شنوایی‌سنجی نوزادان در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1401/06/30 - 10:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 218
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز برنامه غربالگری شنوایی‌سنجی نوزادان در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران از آغاز فعالیت واحد غربالگری شنوایی‌سنجی نوزادان در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مسعودی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: در شهریور 1401 واحد غربالگری شنوایی‌سنجی در کنار برنامه غربالگری نوزادان در مراکز خدمات جامع سلامت شهید شاه‌آبادی، اکبرآباد، ابوذر، ثلاث، واحدی و ابن‌سینا آغاز به ارائه خدمات کرد.
وی در ادامه افزود: پیشگیری از کم شنوایی و اقدامات مراقبتی مربوط به آن برای ارتقاء سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه‌های بهداشتی در کشورها نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند و در سال های اخیر بر موضوع کم شنوایی در دوران نوزادی و مراقبت‌های مربوط به آن تأکید شده است.
مسعودی در ادامه افزود: نقص شنوایی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل ناتوانی و معلولیت‌های نوزادان در سراسر جهان مطرح بوده و عوارض کوتاه و بلندمدتی درزمینهٔ های مختلف رشد کودک ازجمله زبان، فعالیت فیزیکی، قوه درک یا شناخت و نیز مهارت‌های ذهنی و اجتماعی تأثیرگذار بوده، همچنین بر سطح تحصیلات و مهارت‌های شغلی افراد اثر منفی دارد.
وی در ادامه غربالگری شنوایی نوزادان را مؤثرترین راه برای شناسایی زودهنگام ابتلا به نقص شنوایی در میان نوزادان که باعث ارتقای رشد آن‌ها می‌شود اعلام کرد و گفت: شیوع بالای کم شنوایی نوزادان ازیک‌طرف و امکان تشخیص به‌موقع و درمان آن از سوی دیگر نشان‌دهنده اهمیت برنامه‌های ملی غربالگری شنوایی است و در همین راستا و به‌منظور رفاه حال عموم، پیگیری و مراقبت بهتر نوزادان استقرار واحد شنوایی‌سنجی نوزادان در کنار برنامه غربالگری نوزادان در دستور کار این مراکز قرار گرفت.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 218334
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *