• 29 تیر 1403

آموزش اساتید و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور اجرای طرح سامان و خانه مشارکت مردم آن دانشگاه

  • تاریخ انتشار : 1400/09/01 - 10:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش اساتید و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور اجرای طرح سامان و خانه مشارکت مردم آن دانشگاه

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعتی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران اساتید و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به‌منظور اجرای طرح سامان و خانه مشارکت مردم آموزش داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز روز چهارشنبه 26 آبان 1400 تهران با حضور اساتید و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جلسه‌ای را برای آشنایی با طرح یکپارچه‌سازی الگوی سلامت روانی، مراقبت اجتماعی ایرانیان (سامان) و خانه مشارکت مردم برگزار کرد.
مرتضوی در خصوص سه بسته خدمتی (پایه، تخصصی و اقدام جامعه) در طرح سامان مطالبی را بیان کرد و گفت: بسته پایه در مراکز خدمات جامع سلامت توسط مراقب سلامت، روان‌شناس و پزشک مرکز انجام می‌شود و این تیم به غربالگری اختلالات روانی، تشخیص و درمان دارویی بیماران و مداخلات روان‌شناسی می‌پردازند.
وی در ادامه افزود: دربسته تخصصی، روان‌پزشک علاوه بر ویزیت بیماران ارجاعی، آموزش و پایش پزشکان، روند بیماری را انجام می‌دهد. و روان شناسان نیز مداخلات روان‌شناسی تکمیلی را برای بیماران انجام می‌دهند و مددکار اجتماعی نیز خدمات حمایتی را برای بیماران فراهم می‌کند.
کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران به بسته اقدام جامعه اشاره کرد و گفت: در این اقدام به جلب مشارکت بین بخشی و مشارکت مردمی می‌پردازیم که در این راستا تفاهم‌نامه با همه سازمان‌های حمایتی و ایجاد خانه مشارکت مردم در منطقه انجام می‌شود و برنامه‌های موفق خانه مشارکت مردم در منطقه معرفی شد.
در پایان دکتر گلستانی، استادیار روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به موفقیت چشم‌گیر این طرح و خدمات گسترده آن اشاره و بر اجرای این طرح در برخی از مناطق تحت پوشش آن دانشگاه نیز راه‌اندازی تأکید کرد.


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 200863
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *