• 27 تیر 1403

آموزش صبحانۀ سالم و نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها در مرکز خدمات جامع سلامت اسماعیل‌آباد

  • تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 10:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش صبحانۀ سالم و نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها در مرکز خدمات جامع سلامت اسماعیل‌آباد

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت اسماعیل‌آباد کلاس آموزشی صبحانۀ سالم و نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، شهلا ترابی، کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت اسماعیل‌آباد با همکاری سرای محله اسماعیل‌آباد کلاس آموزشی صبحانۀ سالم و نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها را برای والدین کودکان پیش‌دبستانی در بوستان نرگس محله اسماعیل‌آباد برگزار کرد.
وی در این کلاس در خصوص اهمیت مصرف صبحانه و میان وعده‌های سالم به‌خصوص در سنین رشد مطالبی را بیان کرد و گفت: وعده غذایی صبحانه نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی فکری دانش آموزان دارد؛ زیرا ناشتایی طولانی شبانه باعث گرسنگی آنان می‌شود و با عدم خوردن صبحانه این گرسنگی سبب کاهش قدرت یادگیری و درنتیجه کسب نمرات امتحانی کمتری می‌شود.
ترابی در ادامه افزود: دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض چاقی و افزایش وزن قرارمی گیرند چون موجب افت قند خون شده و در وعده ناهار احساس گرسنگی بیشتر کرده و وعده زیادتری می‌خورند. برای اینکه دانش آموزان تمایل به خوردن صبحانه داشته باشند می‌بایست شام در ساعات ابتدای شب صرف شود و ترجیحاً زودتر بخوابند. صبح زودتر بیدار شده سپس کمی نرمش نمایند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 234709
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *