• 26 تیر 1403

بازدید پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت برنامه سراج در منطقه 17

  • تاریخ انتشار : 1402/10/10 - 13:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت برنامه سراج در منطقه 17

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید پژوهشگران مرکز پژوهش¬های مجلس شورای اسلامی درروند فعالیت برنامه سراج در منطقه 17 خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز گفت: پژوهشگران مرکز پژوهش¬های مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه 7 دی 1402 از روند فعالیت برنامه سراج در منطقه 17 بازدید کردند.
دکتر مرتضی گنجی و دکتر فرشید خضری، کارشناسان و پژوهشگران مرکز پژوهش¬های مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر صدیقه خادم، رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، از روند فعالیت برنامه سامان و نیز فعالیت‌های خانه مشارکت منطقه 17 واقع در برنامه سراج مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، تیم سلامت روان مرکز مهرگان به تشریح روند فعالیت الگوی یکپارچه خدمات جامع سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی ایرانیان پرداختند و هرکدام از اعضاء تیم به معرفی وظایف هریک از سطوح پایه، تخصصی و اقدام جامعه اشاره و چگونگی شناسایی و غربالگری و درنهایت ارجاع را بیان کردند.
راحله وافری مددکار اجتماعی برنامه سراج به توضیح چهار رکن اصلی بسته اقدام جامعه پرداخت و گفت: بسته اقدام جامعه و ارکان آن با تأکید بر وظایف خانه مشارکت مردم در سلامت و تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقدشده با ادارات در راستای هم‌افزایی در ارائه خدمات در حال فعالیت است.
وافری در ادامه افزود، مددکاری اجتماعی به‌عنوان یک حرفه، باهدف کمک و توانمندسازی افراد، خانواده‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر در جامعه فعالیت می‌کند، با توجه به نقش مددکاران اجتماعی در بهبود کیفیت خدمات در ارتقاء سلامت و مراقبت‌های پیشگیرانه، حضور مددکاران اجتماعی در سیستم بهداشت جهت ارائه خدمات مددکاری در راستای مراقبت‌های بهداشتی اولیه ضروری به نظر می‌رسد.
 در پایان جلسه، بازدیدکنندگان، مهم‌ترین هدف از این بازدید را آشنایی کامل با نحوه فعالیت برنامه سراج بیان بر تأثیرگذاری این برنامه در منطقه تأکید کردند و برای حمایت‌های قانونی و اعتبارات این فعالیت‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس ابراز امیدواری کردند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 255381
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی