• 27 تیر 1403

برگزاری جلسات آموزشی چاقی در کودکان و تأثیر تغذیه در پیشگیری از دیابت و چربی خون در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 11:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسات آموزشی چاقی در کودکان و تأثیر تغذیه در پیشگیری از دیابت و چربی خون در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران جلسات آموزشی چاقی در کودکان و تأثیر تغذیه در پیشگیری از دیابت و چربی خون را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران،کوثر خان بابائی کارشناس تغذیه مرکز اکبرآباد کلاس آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از چاقی را برای والدین کودکان مدرسه پسرانه حیات طیبه برگزار کرد و در این برنامه‌ی آموزشی در ابتدا هرم راهنمای غذای کودکان 5 تا 11 سال آموزش داده شد سپس درباره‌ی علل تغذیه‌ای چاقی، نقش کم‌تحرکی و مضرات استفاده بی‌رویه از گوشی، تبلت و تلوزیون که باعث کاهش عدم تحرک می‌شود مطالبی را بیان کرد.
همچنین زینب زین‌الدینی، کارشناس تغذیه مرکز دارالشفا، کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در افراد دارای معلولیت را برای والدین مدرسه دخترانه استثنایی کوشا برگزار کرد و گفت: کنترل وزن در معلولان از قسمت‌های مهم مراقبت‌های تغذیه‌ای است. این افراد ممکن است درنتیجه پرخوری از یک‌سو و کاهش فعالیت فیزیکی از سوی دیگر، مبتلابه چاقی شوند. ازاین‌رو رژیم غذایی مربوط به آنان، باید با دقت تنظیم‌شده و مواد مغذی موردنیاز بدن بدون دریافت کالری اضافی در هرروز، مورد مصرف قرار گیرد. الهام عبدالحسینی، کارشناس تغذیه مرکز شاه‌آبادی کلاس آموزشی را با موضوع پیشگیری از دیابت و چربی خون را برای مراجعان سرای محله جلیلی برگزار کرد و در این جلسه در خصوص، سبک زندگی، وزن بالا و بی‌تحرکی، کنترل مصرف مواد غذایی مناسب، انتخاب سبد غذایی سالم، سبک زندگی با تحرک و کنترل وزن مطالبی را بیان کرد.


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 251350
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر