• 27 تیر 1403

برگزاری کارگاه آموزشی دانشگاه‌های ارتقادهنده سلامت و معرفی برنامه سفیران سلامت دانشجویی در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 09:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی دانشگاه‌های ارتقادهنده سلامت و معرفی برنامه سفیران سلامت دانشجویی در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران کارگاه آموزشی دانشگاه‌های ارتقادهنده سلامت و معرفی برنامه سفیران سلامت دانشجویی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، فرحناز ثابتی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت این مرکز گفت: کارگاه آموزشی دانشگاه‌های ارتقادهنده سلامت و معرفی برنامه سفیران سلامت دانشجویی با معاونان فرهنگی دانشجویی یا نمایندگان آن‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تحت پوشش در محدوده مرکز بهداشت جنوب، شبکه بهداشت و درمان ری و اسلامشهر در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
در این جلسه دکتر نجمه الملوک امینی، مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه پس از خوشامدگویی به حاضران به معرفی برنامه پرداخت و گفت: دانشگاه‌ها به‌عنوان محیط‌های نخبه‌گرا و ممتاز، پتانسیل زیادی برای حمایت و ارتقای سلامت دارند و از طریق تأثیر مثبت بر سلامت دانشجویان و کارکنان می‌توانند تأثیرات سودمندی را برای جامعه محلی و اجتماع داشته باشند و از طریق مشارکت شهروندان و انجام خدمات اجتماعی می‌توانند به بهبود بلندمدت سلامت جمعیت از طریق آموزش، پژوهش و تبادل دانش کمک کنند.
وی همچنین در مورداجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی و نحوه اجرای آن در دانشگاه‌ها به‌منظور ارتقا سلامت کارکنان و ایجاد محیط‌های حامی سلامت مطالبی را ارائه و به نمونه‌های موفق در اجرای این برنامه در سطح جهان به‌عنوان تلاشی برای بهتر کردن دانشگاه برای زندگی، کار و یادگیری از طریق یک رویکرد سیستمی و مبتنی بر محیط اشاره کرد.
در ادامه فرزانه فرد، کارشناس آموزش بهداشت معاونت بهداشت، در خصوص برنامه سفیران سلامت دانشجویی، اهداف برنامه، نحوه اجرا که شامل جذب و آموزش دانشجویان داوطلب و تهیه گزارش برنامه است مطالبی را بیان کرد.
 در پایان کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران به جمع‌بندی و انتظارات اجرای برنامه پرداخت و مراکز، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت تحت پوشش و خدمات ارائه‌شده در آن را معرفی کرد و اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی و برنامه سفیران سلامت دانشجویی و ارسال نتایج آن به واحد آموزش بهداشت را خواستار شد.
 همچنین بر عضویت در سامانه شبکه هوشمند آموزش بهداشت(شهاب) تأکید شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 248903
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *