• 27 تیر 1403

جلسه فصلی واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران با مراقبان تحت پوشش

  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 09:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه فصلی واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران با مراقبان تحت پوشش

واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه دوروزه فصلی را با حضور مراقبان سلامت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا شاقلانی، کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس این مرکز گفت: جلسه دوروزه‌ای برای مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های خدمات جامع شهری و روستایی به‌منظور آغاز و انجام فعالیت‌های این واحد در سال تحصیلی جدید برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر مرضیه سرابی، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: تعداد 163 مدرسه مروج در 5 منطقه آموزش‌وپرورش تحت پوشش‌داریم همه باید مدرسه مروج تحت پوشش داشته باشند و در مدارس مروج همانند سال قبل ممیزی داخلی توسط مدیر و ممیزی خارجی (اولیه و ثانویه) توسط مراقب سلامت تکمیل شود و تمامی مستندات در مدارس مروج بایگانی شود و پمفلت و پوستر مروج در مدارس تحت پوشش موجود است و می‌بایست پوستر تمرینات کششی توزیع و نصب شود.
سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در تمامی سال تحصیلی انجام شود ولی به علت حساسیت والدین بار معاینات (ارزیابی مقدماتی و پزشکی) در فصل بهار و تابستان است و پایه‌های 4،7 و 10 در سال تحصیلی غربالگری شوند و در صورت نیاز از پزشک مرکز به مراکز تخصصی ارجاع داده شوند.
نیازسنجی در هر سه گروه هدف (دانش‌آموز، والدین، کارکنان) در ابتدای سال تحصیلی در مدارس برگزار شو د و خود مراقبان سلامت هم اولویت آموزشی موردنیاز خود را اعلام کنند تا برحسب نیاز مراقبان جلسات آموزشی برگزار شود.
شناسایی نوجوانان غیر دانش‌آموز و بازمانده از تحصیل در تمامی مناطق تحت پوشش بر عهده مراقبان سلامت است و بر اساس سامانه سیب به آنان خدمات‌رسانی انجام می‌شود.
آموزش‌های ازدواج، رفتارهای پرخطر، سوانح و حوادث در جوانان به‌صورت استاندارد هر 6 ماه یک‌بار با انجام پیش‌آزمون و پس‌آزمون و استخراج درصد ارتقاء پیش‌آزمون و پس‌آزمون انجام شود.
در انتها به مراقبان سلامت بر اساس فعال بودن، همکاری، ارتقاء نمره بازدید از طرف واحد جوایزی اهداءشد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 246400
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *