• 28 تیر 1403

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران از آغاز همکاری با بیمارستان لقمان برای انجام غربالگری سرطان خبر داد

  • تاریخ انتشار : 1401/06/27 - 07:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران از آغاز همکاری با بیمارستان لقمان برای انجام غربالگری سرطان خبر داد

جلسه هماهنگی غربالگری سرطان‌های برست، رحم و گوارش با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در بیمارستان لقمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز چهارشنبه 23 شهریور 1401 با حضور دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس، دکتر گوارا، کارشناس مسئول و مهندس خزایی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز و دکتر اسماعیلی، معاون آموزش مرکز آموزشی درمانی لقمان، استاد دکتر قدیانی، آنکولوژیست، دکتر نعلینی، آنکولوژیست، دکتر برزگر، دکتر احمدی، مهندس بابا لار، گودرزی، عطاری و قادری از بیمارستان لقمان در سالن جلسات این بیمارستان برگزار شد.
این جلسه به‌منظور عقد تفاهم‌نامه مرکز بهداشت جنوب تهران و بیمارستان لقمان برای هماهنگی‌های لازم به‌منظور هدایت مراجعان پرخطر از مراکز جامع خدمات سلامت منطقه ۱۱ به بیمارستان لقمان برگزار شد.
دکتر سلمانی در این جلسه به تجربه همکاری مرکز بهداشت جنوب تهران و بیمارستان ضیاییان (طرح باب) اشاره کرد و ضرورت انجام غربالگری را مهم دانست و گفت: کشندگی سرطان در ایران ۷۰ درصد و دو برابر میانگین جهانی است.
وی در ادامه به تجربه ساختمان نیمه‌کاره مرکز بهداشت جنوب تهران در مرکز خدمات جامع سلامت شهید شاه‌آبادی اشاره کرد و افزود: این ساختمان به‌منظور تشخیص و غربالگری سرطان در حال ساخت بوده و هم‌اکنون اجرای این طرح رهاشده است و بر لزوم استمرار و اجرای کامل فرآیند تا حصول هدف تأکید کرد.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران به‌ مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران مناطق 10، 11، 16، 17 و ۱۹ اشاره کرد و گفت: با شروع اجرای طرح مشترک غربالگری سرطان‌ها با مشارکت بیمارستان لقمان در منطقه ۱۱، می‌توانیم خدمات غربالگری را برای جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر انجام دهیم.
در این جلسه مقرر شد تا اول مهر سال جاری نمایندگان مرکز بهداشت جنوب تهران و بیمارستان لقمان پیش‌نویس تفاهم‌نامه و پرسشنامه مربوط به این غربالگری را تهیه کنند تا فرایند اجرایی آن عملیاتی شود.


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 218019
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *