• 29 تیر 1403

حوزه نظام سلامت و سیستم شبکه‌های بهداشت و درمان مایه افتخار کشور هستند

  • تاریخ انتشار : 1400/04/19 - 11:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 131
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مشاور امور راهبردی سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

حوزه نظام سلامت و سیستم شبکه‌های بهداشت و درمان مایه افتخار کشور هستند

جلسه مشترک کارشناسان مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران و رئیس خانه مشارکت مردم با اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان بیمارستان ضیائیان با حضور مشاور امور راهبردی سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، ژورنال کلاب بیمارستان ضیاییان روز دوشنبه 14 تیر 1400 به‌صورت آنلاین میزبان مرکز بهداشت جنوب تهران و خانه مشارکت مردم منطقه 17 بود و در این نشست دکتر رضا رضایی طاهری، عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی کودکان بیمارستان ضیائیان هدف از برگزاری این نشست را بیان و بر حمایت، جهت دادن و هدفمند کردن پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی به‌صورت کاربردی تأکید کرد.
وی در ادامه افزود: هدف از گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) تعیین اولویت‌های بهداشت، درمان و رفع مشکلات است و بر سه رکن آموزش همگانی، پژوهش و مشارکت مردم تأکید کرد.
در ادامه دکتر زهرا ندا، کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص ساختار مرکز بهداشت، پایگاه‌های ضمیمه، غیر ضمیمه و خانه‌های بهداشت مطالبی را ارائه و کارشناس واحد گسترش بسته‌های خدمتی را در قالب ارجاع افقی (درون سطح) و ارجاع عمودی (ارجاع بین سطوح) بیان کرد.
 در ادامه زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص جزئیات اجرای طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی ایرانیان (سراج و سامان) و نحوه اجرای این طرح در دو منطقه 10 و 17 تهران مطالبی را ارائه کرد.
در ادامه دکتر عباس وثوق، مشاور امور راهبردی سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حوزه نظام سلامت سیستم شبکه‌های بهداشت و درمان که جز نظام مراقبت اولیه بهداشتی در کشور محسوب می‌شوند و مایه افتخار کشور هستند.
وی در ادامه گفت: در معاونت بهداشت دبیرخانه نوسازی خدمات بهداشت همگانی (نخبه) که استراتژی آن دیجیتال کردن سیستم مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و هماهنگی درون بخشی شامل بخش دولتی و بخش خصوصی است انجام می‌شود و به برگزاری جلسات مورنیگ مدیریتی و همچنین تقویت ارتباط بین بیمارستان ضیائیان با سیستم شبکه بهداشت و درمان جنوب تهران اشاره کرد.
دکتر وثوق در این جلسه بر حمایت مالی و اجرایی از طرح‌های پژوهشی دانشجویان و دستیاران در حوزه تحقیقات نظام سلامت در معاونت بهداشت اشاره کرد و افزود: نگرانی عمده در سیستم دولتی افرادی هستند که غیر برخوردار هستند و مرکز بهداشت به‌عنوان متولی وظیفه فراهم کردن خدمات، برای این اقشار جامعه بر عهده دارد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 193171
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *