• 27 تیر 1403

اجرای برنامه چک حشره‌شناسی (آئدس) هم‌زمان با شروع فصل گرما در مبادی ورودی

  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 12:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای برنامه چک حشره‌شناسی (آئدس) هم‌زمان با شروع فصل گرما در مبادی ورودی

کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران برنامه چک حشره‌شناسی (آئدس) را هم‌زمان با شروع فصل گرما اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمانه سیف و سمیه مسلمیان، کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز این مرکز روز شنبه 16 اردیبهشت 1402 برنامه چک حشره‌شناسی (آئدس) را هم‌زمان با شروع فصل گرما در راه‌آهن جمهوری اسلامی اجرا کردند.
در راستای استمرار برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های آربو ویروسی منتقله از آئدس تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا برنامه چک حشره‌شناسی مرکز بهداشت جنوب تهران انجام شد.
با توجه به صید پشه Aedes agypti در جنوب کشور بهترین راه‌حل برای جلوگیری از گسترش و شیوع اپیدمی این ناقلین و بیماری‌های منتقله از آن‌ها در ابتدا کنترل و جلوگیری از ورود و سپس مبارزه با پشه‌های ناقل این بیماری‌هاست.
با توجه به عدم انتقال محلی بیماری‌های تب دانگ، زیکا، چکن گونیا در کشور بهترین راه پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها کنترل ناقلین است که علاوه بر اویتراپ گذاری و صید لارو (به روش ملاقه زنی) مراقبت شخصی در سفر به کشورهای همسایه و همچنین کشورهایی که اپیدمی‌های این بیماری رخ‌داده است می‌تواند کمک‌کننده باشد.
راه‌آهن تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی و خروجی استان تهران و HOT SPOT مرکز بهداشت جنوب تهران است که بایستی چک حشره‌شناسی در این محدوده انجام شود. اولین مرحله اویتراپ‌گذاری سال روز شنبه 16 اردیبهشت انجام شد و تعداد 25 اویتراپ در 8 نقطه راه‌آهن نصب و نمونه‌ها در تاریخ سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 جمع‌آوری‌شده و به‌منظور بررسی تحویل آزمایشگاه حشره‌شناسی دانشکده بهداشت شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 234498
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *