• 27 تیر 1403

برگزاری جشنواره صبحانه سالم و کلاس‌های آموزشی اختلالات کمبودید در مرکز خدمات جامع سلامت ابن‌سینا

  • تاریخ انتشار : 1402/03/20 - 11:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 55
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری جشنواره صبحانه سالم و کلاس‌های آموزشی اختلالات کمبودید در مرکز خدمات جامع سلامت ابن‌سینا

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ابن‌سینا جشنواره صبحانه سالم و کلاس‌های آموزشی اختلالات کمبودید را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، الهام رجالی پور کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ابن‌سینا، کلاس آموزشی با موضوع اهمیت مصرف صبحانه و نقش آن در سلامت و یادگیری دانش آموزان در مدرسه پسرانه ایل‌بیگی و دخترانه علی بن موسی‌الرضا برگزار کرد و در ادامه جشنواره صبحانه سالم را برای دانش آموزان برگزار کرد.
وی همچنین کلاس آموزش با موضوع اختلالات و اهمیت مصرف نمک یددار را در سرای محله مخصوص برگزار کرد و در این کلاس آموزشی ابتدا در خصوص اهمیت عملکرد مناسب غده تیروئید در بدن و اهمیت ید در ساخت هورمون‌های تیروئیدی برای افراد شرکت‌کننده مطالبی را ارائه کرد.
رجایی پور در خصوص انواع اختلالات ناشی از کمبودید و عوارضی که می‌توانند در سنین مختلف و مادران باردار داشته باشد، آموزش داد و یکی از راهکارهای جلوگیری از کمبودید، استفاده از نمک یددار تصفیه‌شده است. در ادامه در خصوص میزان مناسب مصرف نمک در برنامه غذایی روزانه، مضرات مصرف سنگ نمک و نمک دریا مطالبی را ارائه کرد.




  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 236135
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *