• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 13:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران

دکتر محمدرضا سلمانی از آغاز برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در مناطق تحت پوشش خبر داد.

جلسه‌ای روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 با حضور دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس، دکتر احد گوارا، معاون و کارشناسان مسئول واحدهای ستادی در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
دکتر سلمانی به اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با تمرکز بر حفظ و ارتقای وضعیت سلامت آحاد شهروندان ایرانی در شهرهای بالای 20هزار نفر اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به‌صورت فعال و با محوریت پیشگیری و استفاده از تمام ظرفیت سلامت کشور اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در ادامه افزود: این طرح در مناطق 16،17و19 تحت پوشش این مرکز  آغاز و در این راستا فرآیند بلوک‌بندی جمعیت در تمامی پایگاه‌های سلامت این مناطق انجام‌شده است.
فرشته حق‌شناس، کارشناس مسئول واحد گسترش این مرکز گفت: بر اساس این برنامه هر شهروند و خانواده ساکن شهرهای بالای 20هزار نفر دارای یک مراقب سلامت و در صورتیکه مراقب سلامت خانواده ماما نباشد ،عضو زن خانواده علاوه بر مراقبت سلامت ،دارای یک مراقب مامای خانواده هم خواهد بود تا تمامی خدمات بهداشتی را به‌صورت فعال به او ارائه کنند.
وی در ادامه گفت: به‌منظور اجرای این برنامه تأمین نیرو و پایگاه‌های موردنیاز انجام و ابلاغ اعضای کمیته بر اساس شیوه‌نامه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع صادرشده است. 
همچنین حق‌شناس بر اهمیت و اولویت این برنامه و اجرای دقیق آن  تأکید کرد و همکاری همه‌جانبه تمامی واحدها را خواستار شد. 

 

  • گروه خبری : اخبار,گسترش,جلسات آموزشی
  • کد خبر : 265389
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر