• 28 تیر 1403

برگزاری کلاس آموزشی انتخاب میان وعده سالم و ایران اکو در مرکز امام حسن مجتبی (ع) و ابن‌سینا

  • تاریخ انتشار : 1401/09/16 - 09:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی انتخاب میان وعده سالم و ایران اکو در مرکز امام حسن مجتبی (ع) و ابن‌سینا

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز امام حسن مجتبی (ع) و ابن‌سینا کلاس آموزشی انتخاب میان وعده سالم و ایران اکو را در مدارس تحت پوشش برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مهسا توکل، الهام رجالی پور، کلاس آموزشی را در مدرسه اندرزگو، دبستان پسرانه دانش بخش و مدرسه دخترانه رحمانی برای 170 تن از دانش آموزان
برگزار کرد.
در این کلاس‌های آموزشی بر اینکه یک میان وعده سالم و مغذی، کمک می‌کند تا حافظه کوتاه‌مدت، میزان توانایی یادگیری و در پی آن پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز افزایش یابد تأکید کرد و گفت: استفاده از خوراکی‌های ناسالمی همچون چیپس، پفک، کیک و آبمیوه‌های صنعتی که کالری بسیار بالا و ارزش غذایی کمی دارند، زمینه چاقی و بسیاری از بیماری‌ها را در کودکان فراهم می‌سازند.
در این کلاس‌ها بر مصرف شیر و لبنیات کم‌چرب تأکید و به اینکه لبنیات منبع خوبی از کلسیم و ویتامین D است و در استحکام استخوان‌ها نقش حیاتی دارد اشاره شد شیر، ماست، دوغ و انواع پنیر از محصولات لبنی مغذی و مناسبی برای میان وعده دانش آموزان هستند.

فعالیت بدنی روزانه به‌منظور پیشگیری از چاقی و اضافه‌وزن و رسیدن به حداکثر رشد قدی در نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 222962
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *