• 28 تیر 1403

برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان در سرای محله خانی‌آباد شمالی

  • تاریخ انتشار : 1401/08/08 - 10:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان در سرای محله خانی‌آباد شمالی

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز امام حسن مجتبی (ع) کلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مهسا توکل، کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز امام حسن مجتبی (ع) روز پنج‌شنبه 5 آبان 1401 کلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان را در سرای محله خانی‌آباد شمالی برای میان‌سالان برگزار کرد.
وی در ابتدا به تعریف پوکی استخوان که به معنی کم شدن تراکم استخوان است که به دنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده می‌شود و شکننده شدن استخوان موجب می‌شود احتمال بروز شکستگی در آن بیشتر شود پرداخت.
وی در ادامه افزود: پوکی استخوان یکی از بیماری‌های شایع به‌ویژه در زنان است که عمدتاً به دلیل مصرف ناکافی منابع غذایی کلسیم و علل دیگری همچون مصرف زیاد غذاهای پروتئینی، شور، پر فیبر، کافئین و... ایجاد می‌شود و دریافت کافی روزانه کلسیم (حداقل 2 واحد لبنیات روزانه کم‌چرب مصرف شود) دریافت ویتامین دی به‌صورت ماهانه دوز 50000 نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب‌میوه، دوغ و انواع شربت‌ها به‌جای نوشابه‌های کافئین دار و انواع کولاها، چای و قهوه مصرف شوند.
کارشناس این مرکز در ادامه بر انجام فعالیت بدنی روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی و مصرف حبوبات شامل عدس، نخود، لپه، لوبیا سفید و سبزی‌ها مثل کلم بروکلی و انواع مغز دانه‌ها مثل کنجد، بادام، لوبیا و سویا تأکید کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 219711
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *