• 28 تیر 1403

تأکید کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران بر موارد منع واکسیناسیون MMR

  • تاریخ انتشار : 1401/01/24 - 08:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 901
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران بر موارد منع واکسیناسیون MMR

دکتر زهرا طالبی، کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت جنوب تهران بر موارد منع واکسیناسیون MMR تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر زهرا طالبی، کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز در ابتدا به انجام واکسیناسیون گسترده واکسیناسیون MMR در مناطق تحت پوشش این مرکز اشاره کرد و گفت: در صورت وجود موارد ذیل در فرد دریافت‌کننده واکسن، مراتب را به اطلاع مراقب سلامت رسانده شود.
در ابتدا مواردی که در زمان انجام واکسیناسیون می بایست موردتوجه قرار گیرد شامل: وقتی فرد باردار است یا فکر می‌کند ممکن است باردار باشد، زنان باردار، زنان باید پس از تزریق واکسن به مدت 1 ماه از بارداری پیشگیری کنند و هنگامی‌که فرد به خاطر ابتلا به بیماری مانند سرطان یا اچ آی وی/ ایدز یا تحت درمان‌های پزشکی مانند پرتودرمانی، ایمنی درمانی، استروئید یا شیمی‌درمانی قرارداد و سیستم ایمنی ضعیفی دارد.
در ادامه  مواردی که واکسن MMR منع شده است شامل: وقتی فرد پدر یا مادر، برادر یا خواهری دارد که سابقه مشکلات سیستم ایمنی دارد، وقتی فرد تابه‌حال بیماری‌ای داشته است که باعث می‌شود به‌راحتی دچار خونریزی یا کبودی شود، وقتی فرد اخیراً انتقال خون داشته است یا سایر محصولات خونی را دریافت کرده است. ممکن است به شما توصیه شود که به مدت 3 ماه یا بیشتر واکسیناسیون MMR را به تعویق اندازد و وقتی فرد مبتلابه هرگونه آلرژی شدید است که زندگی فرد را به خطر می‌اندازد، بیماری سل و افرادی که در مدت 4 هفته گذشته هرگونه واکسن دیگری را دریافت کرده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 210712
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *