• 24 مرداد 1403

تامز جی سی

  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 09:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تامز جی سی(مراقبت سلامت): حماسه ای از دل سلامت؛ روایت دستاوردهای مرکز بهداشت جنوب تهران

حماسه‌ای از دل سلامت: روایت دستاوردهای مرکز بهداشت جنوب تهران

برای مشاهده ویدئو روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://pr.tums.ac.ir/ZTovo

در مناطق جنوبی پایتخت، جایی که نبض زندگی با تلاطم نفس میلیون‌ها انسان می‌تپد، مرکز بهداشت جنوب تهران همچون دژی استوار، پرچم سلامت را برافراشته و در سنگر صیانت از جان مردم، حماسه‌ای جاودانه می‌آفریند.
این مرکز، با تحت پوشش قرار دادن پنج منطقه‌ی شهرداری و بخش آفتاب، پهنه‌ای وسیع از پایتخت را در برگرفته و با همیاری شبکه‌های بهداشت و درمان اسلامشهر و شهرری، زیر نظر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقشی بی‌بدیل در ارتقای سلامت جامعه ایفا می‌کند.
در قلب این قلمرو پهناور، مراکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مهمی جای گرفته‌اند و تردد میلیونی مسافران از سراسر کشور، بر اهمیت و خطیر بودن رسالت این مرکز صحه می‌گذارد؛ اما مرکز بهداشت جنوب تهران تنها به ارائه خدمات معمولی بسنده نکرده و با ابتکار و نوآوری، گام‌هایی بلند در جهت ارتقای سلامت جامعه برداشته است.
وجود پایانه جنوب و ایستگاه راه‌آهن تهران و تردد چندمیلیونی از سراسر تهران و حتی کشور در این منطقه، دو مرکز مشاوره رایگان بیماری‌های رفتاری واقع در مرکز زمزم و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (رحمت‌الله علیه)، تنها واحد دندانپزشکی رایگان ویژه بیماران مبتلابه ایدز در کل کشور، وجود تنها مرکز سیار مشاوره سلامت زنان (موبایل کلینیک)در تهران و تنها مرکز شبانه‌روزی درمان و پیشگیری ازهاری، نشان از اهمیت این مرکز در حوزه سلامت تهران و حتی کشور است.
از دستاوردهای مهم مرکز بهداشت جنوب تهران مقام اولی و پوشش کامل دوز اول و دوم واکسن کرونا در کشور و رتبه نخست در سه نوبت واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی تهران است با توجه به این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی تهران در کل کشور رتبه اول را به دست آورد.
ضمن اینکه اولین واکسن کرون را واکسیناتور مرکز بهداشت جنوب تهران با حضور وزیر بهداشت وقت در بیمارستان امام خمینی تزریق کرد.
اما این حماسه‌ی ایثار، فراتر از عرصه بهداشت و درمان نیز تجلی‌یافته است.
برنامه محله محور کردن مراکز و پایگاه‌های سلامت در جهت اجرای عدالت اجتماعی و برنامه توسعه هفتم دولت و سیاست‌های کلی سلامت از دیگر دستاوردهای این مرکز است در حال حاضر 29 مرکز خدمات جامع سلامت و 84 پایگاه سلامت در حال ارائه خدمات هستند.
همکاری در اجرای برنامه‌های شنبه‌های نیکوکاری و اجرای برنامه پنجشنبه‌های نیکوکاری با حضور متخصصان قلب به‌صورت رایگان، افتتاح شورای اندیشه، فن و عمل (شافع)در منطقه 17، انتخاب مرکز سلامت روانی اجتماعی ( سراج ) مهرگان به‌عنوان الگوی کشوری در توسعه خدمات سلامت روان که موردتوجه سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت و تحسین رئیس‌جمهور وقت را برانگیخت؛ طراحی و اجرای اولین مرکز ارائه خدمات توان‌بخشی در مراقبت‌های اولیه بهداشتی ( PHC ) در مرکز خدمات جامع سلامت میثم با همکاری دانشکده توان‌بخشی و روابط عمومی دانشگاه تهران و ارائه خدمت در چهار حوزه فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی.
ایجاد اولین الگوی نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با رویکرد اجتماعی شدن سلامت در کلان‌شهر تهران (نجات)
و افتتاح نخستین خانه مشارکت مردم در سلامت در منطقه 17 کلان‌شهر تهران و توسعه آن در سایر مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور جلب مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده اجتماعی شدن در نظام سلامت بخشی از این دستاوردهاست.
مرکز بهداشت جنوب تهران در سال‌های اخیر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی رتبه نخست را در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران به دست آورده است.
اقدامات مهمی در حوزه جوانی جمعیت در مرکز بهداشت جنوب تهران انجام‌شده که می‌توان به راه‌اندازی 85 فضای استراحت مادر و کودک و شیردهی و افتتاح و تجهیز 12 کلاس آمادگی زایمان و ساماندهی مجدد سه مرکز خدمات سلامت و آموزش هنگام ازدواج آیت وفرمانفرماییان و ابوذر نام برد.
از سال 1385 نیز، این مرکز مفتخرانه وظیفه‌ی خطیر حفظ و ارتقای سلامت زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) را بر عهده داشته و در این مسیر مقدس، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.
مرکز بهداشت جنوب تهران، نمادی از تعهد، تخصص، ایثار و نوآوری در عرصه سلامت است. حماسه‌ی رشادت‌ها و خدمات بی‌وقفه این مرکز، در تاریخ پایتخت و در قلب مردم ایران به یادگار خواهد ماند.
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,روابط عمومی
  • کد خبر : 273293
کلمات کلیدی
هانیه حبیبی
تهیه کننده

هانیه حبیبی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *