• 27 تیر 1403

غربالگری شنوایی‌سنجی مرکز بهداشت جنوب تهران در مدارس منطقه 10

  • تاریخ انتشار : 1402/03/21 - 11:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 55
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

غربالگری شنوایی‌سنجی مرکز بهداشت جنوب تهران در مدارس منطقه 10

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از غربالگری شنوایی‌سنجی در مدرسه پسرانه شهید ناصریان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز گفت: واحد توان‌بخشی مرکز خدمات جامع سلامت میثم با هماهنگی مددکار اجتماعی برنامه سامان منطقه 10 و آموزش‌وپرورش منطقه 10 تهران، غربالگری شنوایی‌سنجی را برای 92 تن از دانش آموزان ابتدایی مدرسه و کارکنان مدرسه شهید ناصریان انجام داد.
وی در ادامه به آمار 3 تا 5 درصدی کودکان پیش‌دبستانی و 13 تا 14 درصدی کودکان مدرسه که دارای نشانه‌هایی از آسیب شنوایی هستند اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه غربالگری شنوایی‌سنجی در مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است و. برنامه غربالگری شنوایی‌سنجی در مدارس تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.
اعزام گروه شنوایی‌سنجی تحت نظارت دکتر فراهانی به نمایندگی از دانشکده توان‌بخشی و تیم غربالگری شنوایی‌سنجی مرکز میثم، غربالگری دانش آموزان را  انجام می‌ دهند و 10 تن از این دانش آموزان مبتلابه اختلالات شنوایی و 11 تن برای شستشوی گوش شناسایی‌شده و به مراکز مربوطه ارجاع داده‌شده‌اند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 236190
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *