• 27 تیر 1403

غربالگری و آموزش پیشگیری از بیماری فشارخون و قند خون میان‌سالان در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/08/16 - 10:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

غربالگری و آموزش پیشگیری از بیماری فشارخون و قند خون میان‌سالان در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران غربالگری و آموزش پیشگیری از بیماری فشارخون و قند خون میان‌سالان را اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مسعودی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز گفت: غربالگری و آموزش پیشگیری از بیماری فشارخون و قند خون میان‌سالان و آموزش پیشگیری و کنترل مطلوب بیماری قند خون در سالمندان روز یکشنبه 14 آبان 1402 در سرای محله رضوان، مسجد قمر بنی‌هاشم و والدین دانش آموزان دبستان غنچه‌های انقلاب واقع در منطقه 16 اجرا شد.
در راستای اجرای بزرگداشت هفته دیابت، با بسیج همگانی مراقبان سلامت مرکز و پایگاه‌های سلامت شیخ احمد کافی برای تمامی میان‌سالان مراجعه‌کننده به سرای محله رضوان واقع در منطقه 16 تست قند و اندازه‌گیری فشارخون، اندازه‌گیری قد، وزن و دور کمر انجام و آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های دیابت و فشارخون داده شد.
 همچنین کلاس آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برای مادران دانش آموزان دبستان غنچه‌های انقلاب واقع در منطقه 16، برگزار شد و به‌منظور خطرسنجی از بیماری‌های قلبی عروقی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت خود مراجعه کنند.
در پایان برای نمازگزاران مسجد قمر بنی‌هاشم، غربالگری فشارخون و قند خون انجام شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 250667
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *