• 28 تیر 1403

فعالیت‌های گسترده مراکز و پایگاه‌های تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران در روز جهانی مالاریا

  • تاریخ انتشار : 1401/02/19 - 11:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 81
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

فعالیت‌های گسترده مراکز و پایگاه‌های تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران در روز جهانی مالاریا

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران از فعالیت‌های گسترده در مراکز و پایگاه‌های تحت پوشش در روز جهانی مالاریا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمیه مسلمیان، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز گفت: و به مناسبت روز جهانی مالاریا (5 اردیبهشت 25 april) با شعار حذف مالاریا مسئولیت تک‌تک ما، در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش فعالیت‌های گسترده را برای اتباع، عموم مردم، گروه‌های مجازی و سفیران سلامت تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران اجرا کرد.
وی در ادامه در خصوص بیماری مالاریا که یک بیماری انگلی است و این انگل از طریق نیش پشه‌های آلوده به انسان انتقال می‌یابد مطالبی را بیان و در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری که شامل دادن آزمایش بعد از مسافرت به کشورهای افغانستان و پاکستان است مطالبی را بیان کرد.
مسلمیان در ادامه افزود: با مشاهده علائمی مثل تب، لرز شبانه، کاهش وزن و سابقه سفر به کشورهای یادشده به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
توضیح اینکه بعد از فراخوان اتباع، از همگی لام گرفته شد و درمجموع تعداد 600 لام توسط کارشناسان مراکز و پایگاه‌ها گرفته شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 211856
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *