• 26 تیر 1403

فعالیت‌های گسترده واحد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران در هفته‌ی سلامت 1403

  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 11:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فعالیت‌های گسترده واحد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران در هفته‌ی سلامت 1403

کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران از غربالگری قند و فشارخون برای 5 هزار و 21 تن در هفته سلامت 1403 خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر لیلا عبائیان، کارشناس مسئول این واحد، ضمن تشکر از همکاری تمامی همکاران محیطی و ستادی در اجرای هر چه‌بهتر برگزار شدن هفته‌ی سلامت 1403، گفت: فعالیت‌های واحد آموزش بهداشت از روز سه‌شنبه 21 فروردین 1403 با تشکیل جلسه کمیته‌ی هفته‌ی سلامت آغاز شد.
وی در ادامه افزود: روز دوشنبه 27 فروردین 1403 جلسه کمیته‌ی بین بخشی واحد آموزش با تمامی سازمان‌های برون بخشی برگزار شد و بر اساس مصوبات این دو کمیته با توجه به‌روز شمار هفته‌ی سلامت مسئولیت‌هایی به عهده‌ی مدعوین واگذار شد و با همکاری شهرداری‌های مناطق 19 و 10،11،16 خدمات گسترده‌ای را ارائه کردیم.
دکتر عبائیان گفت: غربالگری قند و فشارخون در منطقه 19 با 10 غرفه برای 1720 تن و در منطقه 16 با 6 غرفه برای هزار و 674 تن، در منطقه 11 با 5 غرفه برای 726 تن و در منطقه 10 با 4 غرفه برای 901 تن انجام شد.
وی در ادامه افزود: در این غرفه‌ها مراقبان سلامت و کارشناسان تغذیه و روان به‌صورت یک هفته فعالیت داشتند؛ و در بوستان لاله غرفه‌ی سلامت یک‌هفته‌ای از ساعت 16 الی 22 برپا بود و در غرفه‌ی دانشکده‌ی پزشکی در روز همایش پیاده‌روی حدود 70 تن معاینه شدند و در بوستان دامپزشک به همت رابطان فعال مرکز فرمانفرمایان جمع‌آوری زباله انجام و کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای پلاستیکی به مردم اهدا شد.
وی در ادامه افزود: در مدارس طلوع و کرکچی میز خدمت و آموزش‌هایی برگزار و در بوستان 22 بهمن علاوه بر میز خدمت، خدمات رایگان نقاشی صورت برای کودکان با همکاری شهرداری منطقه 10 انجام شد و میز خدمت در متروهای نواب و تئاتر شهر، راه‌آهن، علی‌آباد با همکاری شهرداری‌های مناطق 11 و 10 برپا کردیم و موزه‌های هفت‌چنار و قرآن و جنگ در هفته‌ی سلامت به‌صورت رایگان برای همکاران مورداستفاده قرار گرفت.
کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران، آموزش‌هایی در مترو خط 7 و سه حوزه‌ی علمیه‌ی زهرای اطهر، باقرالعلوم، ابوذر ارائه شد و مصاحبه با برنامه‌ی عصری نو از رادیو سلامت با دکتر فاطمه رحیمی انجام و پخش شد و برنامه‌ای شاد در بوستان ولایت برای همکاران ستادی به همراه صبحانه، دوچرخه‌سواری، ناهار برنامه‌ریزی و انجام شد.
همچنین در هفته‌ی سلامت دندان‌پزشکان مراکز یک روز ویزیت دندانپزشکی رایگان برای عموم داشتند و آموزش‌های تغذیه‌ی سالم در شرکت آبکاری براق نیز با همکاری واحدهای ستادی انجام و مسابقات نقاشی و اجرای صبحانه‌ی سالم در چند مدرسه‌ی با همکاری آموزش‌وپرورش انجام شد.
دکتر لیلا عبائیان افزود: در اجرای برنامه‌ی هفته‌ی سلامت تمامی واحدهای ستادی طبق مصوبه‌ی کمیته سلامت همکاری صمیمانه‌ای را با واحد آموزش بهداشت داشتند.
 
  • گروه خبری : اخبار,آموزش بهداشت,جلسات آموزشی
  • کد خبر : 266186
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی