• 26 تیر 1403

مراسم افتتاحیه شورای اندیشه فن و عمل در منطقه 17 مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 07:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 87
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم افتتاحیه شورای اندیشه فن و عمل در منطقه 17 مرکز بهداشت جنوب تهران

شورای اندیشه فن و عمل (شافع)در منطقه 17 با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مراسم افتتاحیه شورای اندیشه فن و عمل (شافع) روز یکشنبه 3 تیر 1403 با حضور دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت ، دکتر محمد رضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر عباس وثوق، رئیس دبیر خانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، دکتر احمد رضا خاتون آبادی ،  رئیس  دانشکده توانبخشی  علوم پزشکی تهران، دکتر حمیده عادلیان، مدیر گروه مددکاری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر الهام قاسمی، پژوهشگر مرکز پژوهش های سلامت مبتنی بر مشارکت جامعه زهرا مرتضوی، مسئول راه اندازی خانه های مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
 
در این مراسم دکتر اولیایی منش گفت: امروز با همراهی همکاران مرکز بهداشت جنوب تهران و رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه ، اتاق فکر منطقه 17 را در مرکز مهرگان افتتاح کردیم و اینجا یکی از خانه های مشارکت فعال و نخستین خانه مشارکت در دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تجارب خیلی موفقی را در جلب مشارکت های اجتماعی و همکاری مردم در رفع اسیب های اجتماعی و رفع مشکلات منطقه و محله را دارد.
وی در ادامه افزود:این مرکز  به عنوان نخستین مرکز تجارب بسیار خیلی خوب و گسترده ای را را قبل و بعد از دوران کرونا داشته است و مسئولان کشوری، محلی و منطقه ای بازدید های متعددی را از مرکز مهرگان انجام داده اند. 
معاون بهداشت دانشگاه گفت: نیاز بود تا تجارب این مرکز مستند و با پژوهش ها تلفیق شود تا بتواند برای آینده قابل انتقال باشد به همین منظور در اینجا حضور داریم تا این اتاق فکر گسترده شود و راهکارهای علمی برای مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است پیدا کند و این اتاق فکر برای انتقال تجارب به سایر مناطق کلید خواهد خورد تا  بتواند برای افتتاح سایر اتاق فکر و خانه های مشارکت در دیگر مناطق  کمک کننده باد.
دکتر سلمانی، پیشاپیش ایام عید غدیر را تبریک گفت و افزود: موضوع سلامتی بسیار گسترده و وسیعی شده است و در اینجا نقش ما به عنوان سیستم بهداشت و درمان در تامین سلامتی بسیار کم شده و عملا عوامل تاثیر گذار بر سلامت حدود 25 درصد در دستان ما است و عمده مسائل بر عهده دیگرانی است که سلامتی مردم را تهدید می کنند و یا شاخص های سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهند.
وی در ادامه افزود: ما برای اینکه در بحث سلامت موفق باشیم باید بتوانیم سایر افراد را هم در این موضوع مشارکت دهیم تا سلامتی همه جانبه را تامین کنیم.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران به تغییر شیوه زندگی و  نیازهای سلامت اشاره کرد و گفت: نیاز است رویکردمان را به بحث سلامتی تغییر دهیم، در یک زمانی بیماری های عفونی شایع ترین مسایل بود ولی اکنون مسائل اجتماعی، سلامت روانی و مشکلات تغذیه ای در بحث سلامتی تاثیر گزار است و باید در این مسائل بیشتر کار کنیم و این افتتاحیه نگاهی نو در بحث سلامت باشد و امیدواریم دولت آینده ای که تشکیل می شود با همین رویکرد پیش رود.
 
توضیح اینکه در این مراسم دکتر احد گوارا، معاون فنی و اعضای کمیته نجات مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر مهرزاد ناصری، معاون فنی، دکتر نجمه الملوک امینی، رئیس گروه اموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه، محسن آقا جانی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 17 حضور داشتند.

 

  • گروه خبری : اخبار,روابط عمومی,جلسات آموزشی
  • کد خبر : 269525
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر