• 27 تیر 1403

نشست اعضای کمیته بین بخشی بیماری‌های زئونوز در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/04/07 - 12:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 195
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست اعضای کمیته بین بخشی بیماری‌های زئونوز در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری جلسه کمیته مشترک داخلی و بین بخشی بیماری‌های زئونوز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمیه مسلمیان کارشناس زئونوز واحد بیماری‌های این مرکز گفت: جلسه‌ای روز شنبه 3 تیر 1402 با حضور دکتر نیک‌فرجام، مدیر گروه تخصصی بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، دکتر احد گوارا، معاون مرکز بهداشت جنوب تهران، کارشناسان ستادی و مدعوین بین بخشی در سالن جلسات ستاد این مرکز برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر گوارا ضمن خیرمقدم به حاضران، در خصوص اهمیت بیماری‌های زئونوز به‌خصوص تب کریمه کنگو مطالبی را بیان و در ادامه دکتر نیک‌فرجام در خصوص اهمیت همکاری‌های بین بخشی در خصوص کنترل بیماری‌های منتقله از دام مطالبی را بیان کردند.
در این جلسه همکار دامپزشکی بر کنترل سگ‌های ولگرد تأکید کرد و افزود: اجرای این موارد نیازمند همکاری مابین نهادهای مختلف است و با برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توانیم به هدف موردنظر دست‌یابیم.
وی در ادامه به مراسم عید قربان اشاره کرد و افزود: تعداد 13 جایگاه موقت،3 جایگاه دائم و 5 جایگاه خیریه راه‌اندازی شده و 160 تن از کارکنان که حدود 70 تن دامپزشک هستند در اجرای بهتر این مراسم حضور دارند.
در این جلسه مقرر شد همکاری‌های بین بخشی و گشت‌های مشترک بین اصناف و دامپزشکی و بهداشت محیط انجام شود و مهندس طاهره آزمون در مورد حضور نیروهای بهداشت محیط در مراسم عید قربان مطالبی را بیان و در خصوص اعلام کشتارهای غیرمجاز به مراجع قضایی مطالبی را ارائه کرد.
فرحناز ثابتی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران به ارائه مطالب آموزشی و تبادل مطالب و بروشورهای تهیه‌شده و استفاده از آموزش‌های مجازی به‌صورت مستمر اشاره کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 237171
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *