• 29 تیر 1403

نشست جلسه کمیته مشترک داخلی و بین بخشی بیماری‌های زئونوز در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1400/04/26 - 11:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست جلسه کمیته مشترک داخلی و بین بخشی بیماری‌های زئونوز در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه کمیته مشترک داخلی و بین بخشی بیماری‌های زئونوز را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمیه مسلمیان، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز این جلسه را روز یکشنبه 20 تیر 1400 با حضور معاون بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار، نمایندگان اداره دامپزشکی شهر تهران، اتاق اصناف تهران و تمامی اصناف وابسته به اتاق اصناف، بخشداری آفتاب، اداره کل سلامت شهرداری تهران و اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان تهران و کارشناسان مسئول ستاد این مرکز برگزار کرد.
فرحناز فدایی، کارشناس زئونوز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اهمیت بیماری‌های زئونوز مطالبی را بیان کرد و افزود: به دلیل شیوع بالای بیماری کووید 19 این جلسه به‌منظور همفکری و هماهنگی برای رفع چالش‌های موجود برگزار شده است و همچنین فدایی در خصوص بیماری‌های منتقله از آئدس مطالبی را ارائه کرد.
مسلمیان و فدایی در این جلسه گزارش مختصری از آمار بیماری‌های زئونوز در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران در سال گذشته ارائه کردند و بر آموزش بیماری‌های زئونوزها به مدل shep و شناسایی آب‌های راکد، اماکن انباشت زباله، مخروبه‌های مستعد رشد و تکثیر حشرات و اطلاع‌رسانی به واحد بیماری‌ها تأکید کردند..
دکتر علی نیک‌فرجام، مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اهمیت بیماری‌های زئونوز و همکاری بین بخشی تأکید کرد.
 
مسئول دامپزشکی استان تهران در این جلسه در خصوص کنترل سگ‌های ولگرد با همکاری نهادهای مختلف مطالبی را بیان و به واکسیناسیون، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی اشاره کرد و مسئول سازمان میادین شهرداری گفت: 3 مرکز عرضه بهداشتی دام برای انجام نذورات در تمام سال وجود دارد و برای سفارش می‌توان به آدرس سازمان میادین https://mayadin.tehran.ir و تلفن سفارش آنلاین 55050000 مراجعه کنند.
در پایان فرحناز ثابتی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت افزود: به‌منظور تهیه پیام‌های آموزشی و برگزاری کلاس آموزشی تلاش خواهد شد و برای کنترل شیوع بیماری کرونا از تمامی مدعوین خواسته شد برای استمرار آموزش سازمان‌ها و مردم از گروه‌ها و آموزش‌های مجازی استفاده شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 193412
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *