• 27 تیر 1403

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه دوران امتحانات و تغذیه سالم در هفته سلامت

  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه دوران امتحانات و تغذیه سالم در هفته سلامت

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس آموزشی تغذیه دوران امتحانات و تغذیه سالم را در هفته سلامت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، اعظم اسماعیلی از مرکز ابوذر برای مدرسه دخترانه عفاف و الهام رجالی پور از مرکز ابن‌سینا برای مربیان مدرسه پیام آزادی و مهسا توکل از مرکز امام حسن برای مدرسه شهید رحمانی کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در عملکرد بهتر دانش آموزان در امتحانات و تغذیه سالم را روز شنبه 16 اردیبهشت 1402 برگزار کردند.
در این کلاس‌ها در خصوص اینکه در زمان کار یا مطالعه غذاخورده نشود و برای این کار زمان خاصی را در نظر گرفته شود تا با آرامش بیشتری غذا بخورید، درعین‌حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری شود در صبح روز امتحان نیز بهتر است به‌منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود مطالبی را بیان کرد.
وی در ادامه به خوردن نان، پنیر و گردو یا تخم‌مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کنند تا در طول امتحان آرام باشید تأکید کرد و افزود: خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است. مصرف سبزی‌های تازه (البته بعد از ضدعفونی کردن) و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.
   
 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 234484
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *