• 27 شهریور 1403

برگزاری کلاس آموزشی نقش تغذیه در رشد کودکان در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 08:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی نقش تغذیه در رشد کودکان در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران، از برگزاری کلاس‌های آموزشی فواید نان کامل، فواید مصرف نمک تصفیه‌شده، یددار و نان کامل خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مبینا میرزایی، کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: رقیه ثنایی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت حکیم اعتماد، کلاس آموزشی نمک تصفیه‌شده یددار را برای مراجعان سرای محله نفت برگزار کرد. در این کلاس آموزشی در خصوص عوارض نمک‌های تصفیه نشده و رنگی، عوارض کمبودید در مادران باردار و کودکان، نحوه نگهداری نمک‌های یددار و عوارض مصرف زیاد نمک آموزش‌های لازم داده شد.
وی در ادامه افزود: کوثر خان بابائی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت اکبرآباد کلاس آموزشی با موضوع فواید نان کامل را برای مراجعان کتابخانه هفت‌چنار برگزار کرد. در این جلسه در خصوص فواید مصرف غلات کامل در قالب نان مصرفی، تأثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نظیر چاقی، دیابت و فشارخون مطالبی بیان شد.
وی در ادامه گفت: سحر خاکسار، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت جوادیه کلاس آموزشی با موضوع نقش تغذیه در رشد کودکان را برای مراجعان سرای محله کوچه آقائی برگزار کرد. وی در این کلاس آموزشی در خصوص مصرف روزانه صبحانه، استفاده از غذاهای پرپروتئین در وعده صبحانه، محدودیت مصرف تنقلات و نوشابه، حذف نمک سر سفره و مصرف روزانه شیر و لبنیات برای افزایش رشد قدی با تأکید بر مصرف لبنیات کم‌چرب و عدم مصرف قند و شکر با چای مطالبی را ارائه کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار,بهبود تغذیه,جلسات آموزشی
  • کد خبر : 273728
کلمات کلیدی
هانیه حبیبی
تهیه کننده

هانیه حبیبی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *