• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه کمیته بین بخشی غربالگری بیماری‌های غیر واگیر بالای 18 سال در مجتمع غنی پور

  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 12:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه کمیته بین بخشی غربالگری بیماری‌های غیر واگیر بالای 18 سال در مجتمع غنی پور

کارشناس واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری جلسه کمیته بین بخشی غربالگری بیماری‌های غیر واگیر بالای 18 سال در مجتمع غنی پور خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، بهجت رشیدی کارشناس واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس این گفت: در راستای برنامه توسعه‌ای چهارم، شناسایی و تعیین وضعیت سلامت و آموزش این گروه از جامعه، معرفی طرح پویش فشارخون و دیابت افراد بالای 18 سال ویژه کارکنان و اولیای نوجوانان غیر دانش‌آموز جلسه کمیته بین بخشی روز شنبه 11 آذر 1402 در مجتمع غنی پور مرکز موسسه غیردولتی پرتو (منطقه 10) ویژه نوجوانان غیر دانش‌آموز برگزار شد.
دکتر مختاری نیا، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران به‌سلامت جامعه که مرهون سلامت افراد جامعه مخصوصاً نوجوانان (دانش‌آموز و غیر دانش‌آموز) هستند اشاره و بر شناسایی این قشر آسیب‌پذیر از جامعه تأکید کرد.
سپس رشیدی به اهمیت ارزیابی و معاینات و غربالگری پدیکولوز نوجوانان غیر دانش‌آموز همانند نوجوانان دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: این امر پس از شناسایی میسر می‌شود و تلاش به‌منظور مشارکت این گروه در مسابقات هفته‌های مناسبتی را انگیزه‌ای برای رعایت بهداشت فردی و مشارکت در بهداشت جامعه عنوان کرد.
همچنین سارا نوروزی (مدیریت مرکز) پاره‌ای از مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های بین بخشی را عنوان کرد و مشکلات بررسی و راهکارهای مناسبی ارائه شد.
در پایان دکتر مختاری نیا در خصوص اجرای طرح پویش دیابت و فشارخون 20 آبان تا 15 دی مطالبی را بیان و بر تعامل غربالگری بیماری‌های غیر واگیر برای افراد بالای 18 سال تأکید کرد.
مقرر شد تا آخر آذر غربالگری بیماری‌های غیر واگیر بالای 18 سال تکمیل شود و تا پایان دی خدمات سیب برای تمامی 200 نفر باقیمانده تکمیل شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 252971
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی