• 26 تیر 1403

اجرای پویش ملی تغذیه در مراکز آیت، جوادیه و پارک بعثت مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/11/09 - 10:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای پویش ملی تغذیه در مراکز آیت، جوادیه و پارک بعثت مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران پویش ملی تغذیه را اجرا کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، با توجه به پویش ملی تغذیه 1 الی 15 بهمن 1402 با شعار نمک کم اما تصفیه‌شده یددار و از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی پویش ملی تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش اجرا کردند.
معصومه حسینی، کارشناس تغذیه مرکز آیت کلاس آموزشی برای دانش آموزان مدرسه حضرت معصومه برگزار و در این کلاس آموزشی در مورد فشارخون، پوکی استخوان، سرطان معده که بسیار در ایران شایع شده است مطالبی را بیان کرد و بر مقدار مصرف روز لبنیات و همچنین در مورد مصرف نمک تصفیه‌شده یددار و عوارض مصرف نمک دریا تأکید کرد.
 همچنین هنگامه مسعود سینکی، کارشناس تغذیه مرکز پارک بعثت کلاس آموزشی برای نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار کرد و در خصوص مضرات نمک دریا و فواید مصرف نمکید دار شامل پیشگیری از گواتر، افزایش بهره هوشی و روش‌های کاهش مصرف نمک در غذا شامل انتخاب پنیرهای کم‌نمک، مصرف روزانه حداکثر 1 قاشق مرباخوری نمک اشاره کرد. در ادامه سحر خاکسار، کارشناس تغذیه، مرکز جوادیه برای مربیان و کودکان مهدکودک پردیس کلاس آموزشی برگزار کرد و در خصوص مصرف روزانه صبحانه و استفاده از غذاهای پرپروتئین در وعده صبحانه، محدودیت مصرف تنقلات و نوشابه ... حذف نمک سر سفره، استفاده از نمک یددار تصفیه‌شده و مصرف روزانه شیر و لبنیات برای افزایش رشد قدی مطالبی را ارائه کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 257910
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر