• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه آموزشی مرکز بهداشت جنوب تهران به مناسبت آغاز پویش ملی سلامت

  • تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 13:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی مرکز بهداشت جنوب تهران به مناسبت آغاز پویش ملی سلامت

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه آموزشی به مناسبت آغاز پویش ملی سلامت و بازآموزی بیماری‌های واگیر با محوریت روز جهانی ایدز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران،زهرا مسعودی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: در راستای آغاز پویش ملی سلامت جلسه‌ای را روز شنبه 27 زبان 1402 با حضور دکتر احد گوارا، معاون مرکز و مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌های تحت پوشش برگزار شد و در این جلسه نحوه اجرا و اهداف این پویش توضیح داده شد.
هدف اصلی در پویش ملی سلامت، شناسایی زود هنگان افراد بیمار دیابتی و فشارخون بالا، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری است و در این پویش افراد 18 سال به بالا می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی سراسر کشور در این پویش شرکت کنند و در پایان نحوه ثبت‌نام در وب‌سایت اپراتور ملی سلامت برای مراقبان سلامت به‌صورت پاورپوینت آموزش داده شد.
همچنین در این جلسه مریم تقی زاده، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران در راستای فرا رسیدن هفته جهانی ایدز و لزوم آموزش و اطلاع مطالبی را بیان کرد و دکتر متین بازرگانی، کارشناس مسئول برنامه ایدز معاونت بهداشت در خصوص مشاوره قبل و بعد از انجام تست سریع اچ آی وی و مراحل تمایل و توصیه به انجام تست سریع اچ آی وی و نحوه انجام تست مطالبی را ارائه کرد.
همچنین سمانه سیف، کارشناس این واحد به اهمیت بیماری‌های منتقله از آب و غذا با تاکید بر بیماریابی التور و موارد طغیان بر اساس شاخص‌های بهداشتی مطالبی را ارائه کرد و بر لزوم افزایش بیماریابی مالاریا به‌صورت هدفمند از اتباع جدیدالورود مطالبی را ارائه کرد.
سپس خانم سمیه مسلمیان، کارشناس برنامه زئونوز این مرکز نحوه صحیح ثبت موارد حیوان گزیدگی و نحوه صحیح ثبت موارد تب مالت در پورتال را آموزش داد و علیرضا صادقی، کارشناس بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص اهمیت ویژه به سنسور یخچال و دمای یخچال و محمدرضا یعقوبی، کارشناس برنامه سل مطالبی را ارائه کرد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 251955
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر