• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه بازآموزی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران برای مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌ها

  • تاریخ انتشار : 1402/05/16 - 08:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه بازآموزی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران برای مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌ها

کارشناسان واحد بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه بازآموزی را برای مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌ها برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه 10 مرداد 1402 با حضور راضیه رحیمی، روانشناس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بیمارستان امام خمینی (ره)، مریم تقی زاده، سمیه مسلمیان، معصومه خنجری، رضا موسی نژاد و محمدرضا یعقوبی، کارشناسان واحد بیماری‌های واگیر و زهرا مسعودی، سمانه سیف و مسلم خزائی، کارشناسان واحد بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران و 70 تن از مراقبان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
در ابتدا رحیمی به دستورالعمل مدیریت مواجهه شغلی با HIV،HCV،HBV اشاره کرد و گفت: محافظت نخستین اقدام پیشگیری است و کارکنان مراقبت سلامت باید اقدامات احتیاطات استاندارد را انجام دهند و مراحل پروفیلاکسی پس از مواجهه را به‌طور کامل توضیح داد سپس مسلمیان به مناسبت روز ملی و جهانی زئونوزها (15 تیر) در مورد بیماری‌های زئونوز، نحوه ثبت موارد مثبت تب مالت در پورتال وزارت بهداشت مطالبی را بیان کرد.
در ادامه موسی نژاد بر نمونه‌گیری حداکثری التور با توجه به فصل گرما و مناسبت‌های مذهبی و تجمعات انسانی تأکید و خنجری در خصوص آموزش مراکز و پایگاه‌ها در روز جهانی هپاتیت 6 مرداد مطالبی را ارائه کرد.
همچنین یعقوبی در ابتدا در مورد الگوریتم جدید بیماریابی سل، نحوه تکمیل پرونده سل و آمار بیماریابی سل مراکز و پایگاه توضیحاتی را بیان کرد.
در این جلسه کارشناسان واحد غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص محوریت بیماری‌های دیابت، فشارخون، سرطان، تالاسمی، غربالگری نوزادان و سایر بیماری‌های غیر واگیر مطالبی را بیان و بر نقش مهم و چشمگیر بیماری‌های غیر واگیر در سلامت عمومی تأکید کردند و آمار بیماری‌های غیر واگیر در منطقه تحت پوشش در سال گذشته و وضعیت کنونی را گزارش و بر برگزاری کلاسهای آموزش مجازی و حضوری و استفاده از گروه‌های آموزش مجازی برای استمرار آموزش جامعه تأکید شد.
همچنین بر پیگیری و درمان بیماران تا حصول نتیجه، آموزش بیماری‌های غیر واگیر طبق چک‌لیست، شناسایی و بیماریابی بیشتر و ارجاع جهت انجام آزمایش و تشخیص و درمان بیماران تأکید شد و فرم‌های تالاسمی و فنیل کتونوری مجدد آموزش داده شد و در خصوص شاخص‌های انواع سرطان و درخواست مداخله حداکثری برای ارتقا این شاخص‌ها و نحوه ارجاع موارد فیت مثبت به بیمارستان ضیائیان مطالبی را بیان کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 241297
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *