• 27 تیر 1403

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالم کودکان، کم‌خونی فقر آهن و عوارض ناشی از آن در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/08/13 - 11:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالم کودکان، کم‌خونی فقر آهن و عوارض ناشی از آن در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت اکبرآباد، جوادیه و ثلاث مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس آموزشی تغذیه سالم کودکان، کم‌خونی فقر آهن و عوارض ناشی از آن را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، کوثر خان بابائی، کارشناس تغذیه مرکز اکبرآباد کلاس آموزشی با موضوع تغذیه سالم را برای کودکان پیش‌دبستانی مجتمع فرهنگی اعتماد برگزار و در خصوص غذاها و تنقلات سالم و ناسالم و اهمیت تغذیه در سلامتی مطالبی را بیان کرد.
همچنین سحر خاکسار، کارشناس تغذیه مرکز جوادیه، کلاس آموزشی با موضوع کم‌خونی فقر آهن و عوارض آن برای دانش آموزان مدرسه هاجر برگزار کرد و در خصوص اصول مکمل یاری در مدارس که شامل توزیع 16 عدد قرص آهن برای هر دانش‌آموز و برای 16 هفته است مطالبی را بیان کرد و گفت: توزیع قرص آهن در مدارس به دلیل اهمیت آهن در سلامت بدن، علائم کمبود آهن شامل سردرد، سرگیجه، کاهش قدرت یادگیری و تمرکز و افت تحصیلی، خواب رفتن دست‌وپا، تپش قلب، کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌هاست.
شقایق همتی، کارشناس تغذیه مرکز ثلاث برای دانش آموزان مدرسه هاجر کلاس آموزشی با موضوع کم‌خونی فقر آهن برگزار کرد و در این کلاس آموزشی در خصوص عوارض ناشی از کم‌خونی فقر آهن را بیان کرد و نحوه مصرف قرص آهن و مکمل یاری را توضیح داد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 250363
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *