• 27 تیر 1403

برگزاری کلاس‌های آموزشی‌ نقش تغذیه در قلب سالم و زخم معده در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/07/18 - 10:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس‌های آموزشی‌ نقش تغذیه در قلب سالم و زخم معده در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس‌های آموزشی‌های نقش تغذیه در قلب سالم و زخم معده را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مهشید آقاسی کارشناس تغذیه مرکز شهید احمدی کلاس آموزشی را به مناسبت هفته جهانی قلب سالم با همراه برنامه نرمش صبحگاهی و مسابقه دارت در پارک ترافیک محله بلورسازی برای بانوان عضو کانون چاقی برگزار کرد و در خصوص توصیه‌های لازم برای داشتن قلب سالم مانند کاهش مصرف چربی اشباع و ترانس در رژیم غذایی و کاهش مصرف کلسترول، استفاده از مواد غذایی پر فیبر و حبوبات و میوه و سبزیجات، مصرف کمتر نمک و شکر، ورزش منظم، کاهش فست فود و غذاهای پر چرب و ... مطالبی را بیان کرد.
همچنین رقیه ثنایی کارشناس تغذیه مرکز حکیم اعتماد کلاس آموزش تغذیه را برای داشتن قلبی سالم و اندازه‌گیری فشارخون و قند خون برای سالمندان مسجد رضوی کرد و در این برنامه ایستگاه‌های سلامتی مثل اندازه‌گیری فشارخون، قند خون و مشاوره فردی تغذیه و آموزش تغذیه برای داشتن قلبی سالم و چند مسابقه ورزشی نیز برگزار و جوایزی اهدا کرد و با صبحانه سالم از سالمندان پذیرایی شد.
الهام رجالی پور، کارشناس تغذیه مرکز ابن‌سینا کلاس آموزشی نقش تغذیه در التهاب و زخم معده را برای مراجعان سرای محله مخصوص برگزار کرد و در این کلاس آموزشی ابتدا در خصوص اهمیت معده در هضم و جذب مواد غذایی، علل ایجاد التهاب و زخم معده مطالبی را بیان کرد و بر کاهش علائم گوارشی و درد معده، محدود کردن مصرف غذاهای اسیدی، ادویه‌های تند، مواد غذایی کافئین دار، غذاهای سرخ‌کرده و ... تأکید کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 247928
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *