• 30 تیر 1403

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران معلمان را معتمدترین افراد در نظر دانش آموزان دانست

  • تاریخ انتشار : 1399/08/25 - 08:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 150
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران معلمان را معتمدترین افراد در نظر دانش آموزان دانست

جلسه‌ای برای تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران و مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۱۷ شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، گفتگوی این هفته‌ مدیران مدارس منطقه 17 در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) روز 25 آبان 99 با حضور دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن، رئیس این مرکز و مهدی نیکبخت مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۱۷ شهر تهران برای مدیران و مراقبان سلامت مدارس در دفتر مدیریت مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در این جلسه مهدی نیکبخت از کادر درمانی و بهداشتی تشکر ویژه کرد و گفت: به‌واسطه خدمت صادقانه و ارزشمند به مردم فهیم جنوب شهر تهران، آموزش‌وپرورش در شرایط شیوع بیماری کرونا، رسالت آموزشی و پرورشی خود را همچنان ادامه می‌دهد و امروز نیز سعی دارد با آموزش مسائل بهداشتی به دانش آموزان و اولیای آن‌ها سلامت جامعه را تضمین کند.
نیکبخت به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌ها به‌منظور حفظ سلامت خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش اشاره کرد و آموزش منظم و اصولی در این حوزه را تنها راه کاهش آسیب‌ها در این ایام دانست و از زحمات مدیران مدارس و همکاران حوزه سلامت که تمام تلاش خود را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌اند تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه افزود: امروز در کنار تمامی فعالیت ما در آموزش‌وپرورش اولویت اصلی با حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران است و سعی بر این داریم که با آموزش اطلاعات لازم فرهنگ سالم زیستن را در همه زمینه‌ها به خانواده‌های دانش آموزان و جامعه منتقل کنیم.
در ادامه جلسه دکتر سلمانی به اهمیت و جایگاه آموزش‌وپرورش و نقش بی‌بدیل معلمان در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: در تحقیقات انجام‌شده معلمان یکی از معتمدترین افراد در نظر دانش آموزان و جوانان هستند و آموزش‌های معلمان عزیز در زندگی دانش آموزان بسیار مفید و مؤثر است.
 رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران به راه‌های انتقال ویروس کرونا اشاره کرد و یکی از بهترین راه‌های مقابله با شیوع این ویروس را زدن ماسک (ترجیحاً ماسک سه لایه و استاندارد) و حضورنیافتن در مکان‌های شلوغ دانست.
وی در ادامه افزود: در ایام ابتدای شیوع بیماری کرونا با انجام رفتارهای پیشگیرانه، همکاری همه‌جانبه سازمان ها، نهادهای دولتی و آحاد مردم توانستیم فعالیت‌های این ویروس را کاملاً کنترل کنیم اما متأسفانه دوباره با توجه وجود مشکلات درزمینهٔ های مختلف وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شدیم و اما معتقدیم امروز نیز می‌توانیم با حمایت و همدلی کامل همه اقشار جامعه بر این بیماری ویرانگر غلبه کنیم.
دکتر سلمانی برفرض وجود ویروس در محیط اطراف و اشخاص تأکید کرد و گفت: اگر مردم منطقه با این دیدگاه، حفظ خونسردی و دوری از استرس، اصول بهداشتی را رعایت و از بازدیدها و حضور در مهمانی‌های فامیلی و مکان‌های شلوغ پرهیز کنند از این بیماری در امان می‌مانند.
 دکتر سلمانی به مواردی که ضرورت ایجاب کند در محیط‌های آلوده به ویروس حضورداشته باشیم اشاره کرد و گفت: این برای همکاران حوزه سلامت بیشتر اتفاق می‌افتد ولی تجربه چندماهه ما ثابت کرده است که با رعایت کامل اصول بهداشتی می‌توانیم در برابر این بیماری مصون بمانیم.
 وی به رشادت‌های کادر سلامت در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همکاران ما در حوزه سلامت با تمام وجود در حال خدمت‌رسانی به مردم منطقه هستند اما با توجه به حجم بالای مراجعان ضروری است رعایت کامل اصول بهداشتی توسط مردم منطقه را در اولویت قرار دهیم تا مبتلایان کاهش یابند و کادر سلامت بتواند به‌خوبی روند درمان بیماران را مدیریت کنند و حجم بالای این فرهنگ‌سازی توسط معلمان و سایر همکاران فرهنگی آموزش داده شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 166479
نگار  دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *