• 26 تیر 1403

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران: خانه‌های مشارکت کمک می‌کند تا بتوانیم سلامتی بیشتری را برای جامعه فراهم کنیم

  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 11:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 292
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران: خانه‌های مشارکت کمک می‌کند تا بتوانیم سلامتی بیشتری را برای جامعه فراهم کنیم

دکتر محمدرضا سلمانی در افتتاح خانه مشارکت منطقه 16 بر اینکه با حمایت خود به‌عنوان ساکنان یک منطقه می‌توانیم محیط بهتر و آرام‌تری را برای زندگی فراهم کنیم تا سلامت روانی، اجتماعی جامعه را بهبود ببخشیم تأکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، خانه مشارکت مردم در سلامت در کلان‌شهر تهران روز چهارشنبه 3 1 آبان 1402 با حضور دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت و دکتر عباس وثوق، رئیس دبیرخانه سلامت امنیت غذایی دانشگاه و دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، سید محمدرضا خرم دره، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 16 در مرکز خدمات جامع سلامت دارالشفاء امام رضا (ع) افتتاح شد.
دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در این جلسه گفت: امید است این خانه مشارکت یکی از خانه‌های مشارکت خوب و فعال این مرکز باشد و این اتفاق خوب که افتتاح این خانه مشارکت هم‌زمان‌شده با میلاد حضرت فاطمه (س) را تبریک میگویم.
وی در ادامه افزود: حدود 20 درصد از عواملی که در سلامت تأثیر می‌گذارد بر عهده تیم بهداشت و درمان است که بتوانیم مدیریت کنیم و می‌توانند تأثیرگذار باشد و 80 درصد بر عهده سایر نمادها، ارگان‌ها، عوامل اجتماعی و عوامل محیطی است و طبیعتاً وجود همچنین مجموعه‌هایی می‌تواند کمک کند تا بتوانیم سلامتی بیشتری را برای جامعه فراهم کنیم.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در ادامه افزود: طبیعتاً باید تلاش کنیم تا قبل از ایجاد بیماری، سلامتی را حفظ کنیم که مطمئناً سرمایه‌گذاری مؤثری است و نقش خانه‌های مشارکت در این موضوع خیلی اثرگذار است. وی به اینکه مسائل اجتماعی در جوامع شهری کم نیست اشاره کرد و گفت: با حمایت خود ما به‌عنوان ساکنان یک منطقه می‌توانیم محیط بهتر و آرام‌تری را برای زندگی فراهم کنیم تا سلامت روانی، اجتماعی جامعه را بهبود ببخشیم.
وی در ادامه به نقش و جایگاه خانه مشارکت مردم در سلامت که مؤثر و بزرگ است تأکید کرد و افزود: در منطقه 16 بحث امکانات لجستیک بهداشتی نسبت به مناطق دیگر ضعیف‌تر هست و متأسفانه نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی، شهرداری‌ها و ادارات مختلف در ساختار کشور اگر به‌صورت جزیره جداگانه فعالیت نکنند و از این امکانات و منابعی که در ادارات مختلف داریم با هماهنگی و مدیریت مناسب استفاده کنیم می‌توانیم کارهای مؤثرتری انجام دهیم و این همکاری را در دوران کرونا دیدیم، وقتی‌که همه ارگان‌ها و نهادهای نظامی، آموزشی و نهادهای اجتماعی همه کنار یکدیگر قرار گرفتند و همکاری کردند تا توانستیم کار بزرگی را انجام دهیم با استفاده از آن تجربه می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.
دکتر سلمانی گفت: جایی که می‌تواند این هماهنگی را ایجاد کند خانه‌های مشارکت است در این مجموعه لازم است از تمام ظرفیت‌های منطقه استفاده شود و این‌گونه نباشد که خانه مشارکتی تشکیل شود و افرادی کنار هم جمع شوند و نهایتاً یک جزیره درست شود، هرچه این خانه مشارکت از همکاری و هماهنگی با نهادهای اداری، عمومی، فرهنگی و مذهبی در منطقه بیشتر استفاده کند موفق‌تر و تأثیرگذارتر خواهد بود و خانه مشارکت منطقه 16 مدتی است که فعالیت می‌کند ولی با افتتاح رسمی امروز امیدواریم که بتوانیم موفقیت‌های خوبی را شکل دهیم.
وی در پایان از زحمات همکارانی که قبلاً در راه‌اندازی خانه مشارکت منطقه 16 همکاری داشتند تشکر کرد.
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 256066
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر