• 27 تیر 1403

نشست اعضای کمیته مشترک بیماری‌های منتقله از آئدس و مالاریا در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 08:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست اعضای کمیته مشترک بیماری‌های منتقله از آئدس و مالاریا در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه کمیته مشترک بیماری‌های منتقله از آئدس و مالاریا را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز شنبه 18 شهریور 1402 با حضور دکتر احد گوارا، معاون و کارشناسان مسئول واحد پیشگیری و مبارزه از بیماری‌های واگیر، واحد بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت جنوب تهران در دفتر معاون برگزار شد.
دکتر زهرا ندا کارشناس مسئول واحد بیماری‌ها ضمن خیرمقدم به مدعوین، در خصوص اهمیت بیماری‌های منتقله از آئدس و مالاریا به افزایش 34% درصدی بیماران مبتلابه مالاریا تا شهریور سال جاری و ورود تعداد بسیار بالایی از اتباع پاکستانی و ایرانی به منطقه تحت پوشش و شناسایی ناقل مهاجم آئدس آلبوپیکتوس در استان گیلان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در هفته‌های اخیر اشاره کرد.
در ادامه سمانه سیف، کارشناس این واحد در خصوص پشه آئدس و بیماری‌های منتقله از آن و اویتراپ گذاری در محدوده راه‌آهن تهران مطالبی را بیان و به علائم بیماری که شامل تب ناگهانی و شدید، درد شدید مفاصل، تهوع، استفراغ و تولد نوزاد میکرو سفال اشاره کرد.
در ادامه سمیه مسلمیان کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشتت جنوب تهران در خصوص شناسایی اتباع جدیدالورود برای بیماریابی مالاریا مطالبی را ارائه و مهندس طاهره آزمون، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و مهندس میر اسماعیلی کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای این مرکز در خصوص شناسایی اتباع جدیدالورود برای بیماریابی مالاریا و در خصوص شناسایی آب‌های راکد، انباشت‌های لاستیک و زباله برای اویتراپ گذاری به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های منتقله ز آئدس مطالبی را بیان کردند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 246098
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *