• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع پشه آئدس برای کارکنان آماده‌گاه تجهیزات پزشکی و دارویی 501 ارتش

  • تاریخ انتشار : 1402/04/21 - 12:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع پشه آئدس برای کارکنان آماده‌گاه تجهیزات پزشکی و دارویی 501 ارتش

واحد آموزش بهداشت با همکاری واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه آموزشی با موضوع پشه آئدس برای کارکنان آماده‌گاه تجهیزات پزشکی و دارویی 501 ارتش را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمانه سیف، کارشناس مبارزه با بیماری‌های این مرکز، کلاس آموزشی را با موضوع آئدس برای کارکنان آمادگاه تجهیزات پزشکی و دارویی 501 ارتش برگزار کرد.
وی در ابتدا در خصوص مشخصات پشه آئدس و بیماری ناشی از گزش این پشه مطالبی را بیان کرد و گفت: تب دانگ شایع‌ترین بیماری آربوویروسی است که از طریق پشه‌های آئدس منتقل می‌شود. علائم ابتلا شامل سردرد، تب، خستگی، بثورات پوستی، درد شدید در مفاصل و عضلات که به آن تب استخوان‌شکن هم می‌گویند.
سیف در ادامه افزود: در مواردی ممکن است، این بیماری وارد فاز خونریزی دهنده شده و موجب خونریزی شدید از بینی یا لثه‌ها، خونریزی دستگاه گوارش، افت فشارخون، کما و حتی مرگ شود. وی محل‌های پراکندگی و استقرار پشه را معرفی کرد و تصریح کرد برای جلوگیری از بیماری بهترین راه‌حل، مبارزه با پشه در مراحل مختلف چرخه زندگی آن خصوصاً مرحله بلوغ از طریق حفاظت فردی، بهسازی محیطی (جلوگیری از مانداب ها) سم‌پاشی و مه پاشی توسط نیروهای متخصص در این زمینه است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 238147
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *