• 27 تیر 1403

برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم و تأثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در مرکز بهداشت جنوب تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 08:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم و تأثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم و تأثیر آن در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، کارشناس تغذیه مرکز فرمانفرماییان، کلاس آموزشی با موضوع تغذیه سالم را برای مراجعان سرای محله اسکندری برگزار کرد و اندازه‌گیری قد، وزن، تعیین توده بدنی و مشاوره تغذیه دیابت فشارخون، چربی خون، چاقی و اضافه‌وزن و پوکی استخوان ازجمله خدمات ارائه‌شده است.
زهرا اللهیاری، کارشناس تغذیه مرکز امام صادق (ع) کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر را برای سالمندان و میان‌سالان در بوستان امام خمینی (ره) برگزار کرد و در این جلسه در خصوص اقدامات درزمینهٔ تغذیه سالم شامل کاهش مصرف قند، نمک و چربی، جایگزینی اسیدهای چرب اشباع با اسیدهای چرب غیراشباع، حذف روغن نباتی جامد و نیمه جامد و جایگزینی آن با روغن مایع مطالبی را بیان کرد.
همچنین الهام عبدالحسینی، کارشناس تغذیه مرکز شاه‌آبادی کلاس آموزشی با موضوع ایران اکو در کودکان زیر 5 سال را برای مادران و مربیان مهدکودک فیلسوف کوچولو برگزار کرد در این جلسه در خصوص چاقی کودکان به‌عنوان عامل خطرساز و بیماری‌زا در سنین بالاتر مطالبی را ارائه کرد.



  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 246393
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *