25 مهر 1403
logo

مرکز بهداشت و درمان جنوب

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 11:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

غربالگری تیروئید هزار و 80 نوزاد تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران در شهریور 1403

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران غربالگری تیروئید هزار و 80 نوزاد تحت پوشش خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، فریناز انشائی آرخازلو واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز این مرکز گفت: در شهریور 1403 برای هزار و 80 نوزادان و شیرخواران زیر 3 ماه غربالگری تیروئید انجام شد.
وی در ادامه افزود: بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان بسیار جـدی اسـت و عدم‌تشخیص بـه هنگام بیماری و یا شروع دیرهنگام درمان، عوارضی بسیار مهم و غیرقابل‌برگشت ایجاد می‌کند. این بیماری می‌تواند باعـث عـوارض مهمـی هـم چون عقب‌ماندگی ذهنی، کوتاهی قـد و افـت تحـصیلی شـود و به دلیل عدم وجود علائم مشخص بیماری در بدو تولد، غربـالگری نوزادان در سنین 3 تا 5 روز بعد از تولد اهمیت بسیار زیـادی دارد و فقـط با غربالگری، می‌توان در زمان مناسب بیماری را تشخیص داده و با درمان به هنگام از بروز عوارض آن پیشگیری کرد.
کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: در همین راستا مراقبان مراکز خدمات جامع سلامت این مرکز برای 920 نوزاد غربالگری متابولیک و برای هزار و 80 نوزاد غربالگری هایپوتیروئید را در شهریور سال جاری انجام دادند.

 

  • گروه خبری : اخبار,جوانی جمعیت,پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر
  • کد خبر : 281069
کلمات کلیدی
نگار دیوبندی
تهیه کننده

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید